خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/03 - 17:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضایی در دیدار با رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای روسیه:

الگوی همکاری موفق ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم در حوزه اقتصادی تکرار شود

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه خواستار تکرار الگوی همکاری امنیتی موفق تهران و مسکو در حوزه اقتصادی شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم رضائی در دیدار «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای روسیه با اشاره به سابقه موفق همکاری‌های تهران و مسکو، گفت: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه طی سالیان اخیر همکاری‌های موفقی در زمینه تامین امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم بخصوص در سوریه داشته‌اند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: باید الگوی موفق همکاری‌های دو کشور به سایر حوزه‌ها از جمله حوزه اقتصادی تعمیم یابد تا منافع هر دو کشور تامین شود.











ابراهیم رضایی ریس گروه دوستی ایران و روسیه


وی بر گسترش تعاملات فی‌مابین در موضوعات مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: سطح فعلی مبادلات تجاری میان ایران و روسیه رضایت‌بخش نیست و نیاز به بازنگری دارد.



رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با اشاره به ظرفیت‌های عظیم محصولات کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: لازم است که زیرساخت های لازم برای صادرات محصولات ایران به روسیه بویژه در حوزه حمل و نقل دریایی فراهم شود.



رضایی در این دیدار که امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جلالی سفیر ایران در روسیه نیز حضور داشت، ضمن تقدیم دعوتنامه رسمی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به رییس کمیته روابط خارجی مجلس دومای روسیه، از وی برای سفر به تهران دعوت کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 336171
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار